یکی از مغازه‌داران جهرم گفت: شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی نیز خود برای فروش روغن به ما چنین درخواستی می‌کنند و روغن را همراه با اقلام اضافی به ما می‌فروشند و ما نیز مجبور به این کار هستیم.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:افزایش قیمت‌ها، نابسامانی بازار، نگرانی برای سلامت در دوران کرونا و رکود اقتصادی از جمله مشکلاتی است که مردم در شهرستان جهرم و دیگر مناطق به آن دچارند؛ در این میان برخی کمبودها باری مضاعف است که بر خستگی‌ها و گلایه‌ها می‌افزاید.

اما این بار قفسه‌های خالی روغن در فروشگاهها و خواربارفروشی‌ها به شمار مشکلات مردم افزوده است. کمبود مواد اولیه و روغن خام از جمله دلایلی است که از سوی فعالان عرصه تولید روغن در توضیح این معضل عنوان شده است.

مردم جهرم نیز این روزها در زمینه تأمین روغن خوراکی مورد نیاز با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

حسین رضایی یکی از شهروندان جهرمی گفت: در بیشتر مغازه‌ها روغن وجود ندارد و فقط در برخی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ این کالا توزیع می‌شود.

وی افزود: اما باید در کنار روغن، محصولاتی دیگری مانند تن ماهی و رب گوجه هم خریداری کرد. فروش کالای همراه نیز مشکلی دیگر برای شهروندان است.

این شهروند جهرمی ابراز کرد: از مسئولان انتظار است در این شرایط اقتصادی و مشکلات کرونا با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق در ستاد تنظیم بازار، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تأمین کنند.

مغازه‌ها: به ما هم این‌طور می‌فروشند!

برای پیگیری موضوع فروش کالای همراه روغن خوراکی به سراغ تعدادی از خرده فروشی‌های سطح شهر رفتیم و دلیل فروش روغن را با اقلام اضافی از آنان جویا شدیم.

یکی از مغازه‌داران جهرم گفت: شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی نیز خود برای فروش روغن به ما چنین درخواستی می‌کنند و روغن را همراه با اقلام اضافی به ما می‌فروشند و ما نیز مجبور به این کار هستیم.

کمبود روغن مختص به جهرم نیست

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت: کمبود روغن خوراکی ویژه جهرم نیست و در کل استان و حتی کشور این کمبود وجود دارد.

بهنام اتحاد افزود: با توجه به اینکه به دو عامل عمده توزیع روغن خوراکی حواله دریافت روغن دادیم و آنان را به استان جهت دریافت معرفی کردیم امیدواریم تا چند روز آینده روغن مورد نیاز در جهرم تامین شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم تصریح کرد: در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش، رفاه و اتکا در شهر جهرم توزیع روغن خوراکی در حال انجام است.

اتحاد ابراز کرد: با متخلفانی که مردم را مجبور به خرید کالای اضافی می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد، هرچند متاسفانه این تخلف توسط شرکت های پخش در استان در حال انجام است، اما اگر فروشگاهی فاکتور فروش اجباری شرکت‌های پخش را دارد برای گزارش تخلف به اداره صمت جهرم مراجعه کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم بیان کرد: اگر فردی اقدام به فروش اجباری کالا یا کالاهایی در کنار کالای درخواستی خریدار کند، مطابق ماده ۱۶۴ قانون نظام صنفی، ضمن پس گرفتن کالا، پنج برابر قیمت آن جریمه می‌شود.

اتحاد افزود: شهروندان و کسبه در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موارد را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب استان فارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار